FANDOM

1867 Edytuj

  • 21 Października 1867 - Rozdzielenie Autonomicznej Republiki Anatolii na Aydn, Konyę i Adanę

1901 Edytuj

  • 4 Sierpnia - Angora dostaje prawa miejskie

1914 Edytuj

  • 4-6 kwietnia - powstanie pierwszych rabinatów Wielkiego Syjonu.
  • 7-8 kwietnia - desant sił Egiptu Wschodniego na teren rabinatu Lewant - rozgromiono armię liczącą 40 tys. żołnierzy pod izraelskim miastem Jaffa.
  • 8 kwietnia - odwet sił izraelskich na Egipt. Desant na półwysep Synaj zakończony przejęciem miasta Port Said. Upada stolica Sivas, wojska Ankary maszerują przez miasto.
  • 9 kwietnia - wojska Lewantu bez walk zajmują miasta Kair oraz Gharib położone w Egipcie. Rabinat Egiptu Zachodniego przejmuje m.in. Aleksandrię. Odbywa się bitwa o Ayfonkarahisa. Turcy podstępem zdobywają miasta Konyi - Kash i Adalię. Tego samego dnia Adalia zostaje odbita, a wojska syjońskie ruszają na Kash. Armia turecka przebywająca na półwyspie wycofuje się na Kretę.
  • 10 kwietnia - Armie Konyi odzyskują drugie ze straconych miast - Kash. W ciągu kilku godzin przegrupowują się i ruszają na front zachodni w Aydn. Stolica Turcji - Bursa, zostaje zajęta przez państwa Ankary, wojsko nie doznało dużych strat.
  • 12 kwietnia - początek kampanii rabinatu Lewant na Półwyspie Arabskim. Zajęto miasta jordańskie, takie jak El Fih czy Etseri. Poległo kilka tysięcy Żydów i żołnierzy Syjonu innych narodowości - straty zadane Arabom trzykrotnie większe.
  • 13 kwietnia - W Angorze odbywa się degustacja win, na którą przybywa większość Rabinów i kilku przywódców z okolic Europy.
  • 14 kwietnia - wojska rabinatu Lewant wchodzą w głąb Al Rashidu Środkowego. Bez cięższych walk zajęto miasta Felk Alem, Skaka i Haiyannieh. Konstantynopol upadł zajęty przez wojska Ankarskie. Po raz pierwszy zastosowano w boju egzemplarze prototypu karabinka samopowtarzalnego Jaffa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki