FANDOM

Angora, formalnie znana jako Ankara albo Ancyra to miasto położone w samym sercu Anatolii w kraju znanym jako Rabinat Ankary, jest to też największe miasto w ów państwie.

Powstałe jako prosta osada rolnicza w 1833 roku, jednak prawa miejskie zostały nadane miastu w 1901 wraz z odnalezieniem na jego terenach sporych pokładów ropy naftowej. Odkrycie to sprawiło, że miasto przeżyło boom ekonomiczny i z całego świata zaczęły się do niego zjeżdżać różne firmy zajmujące się rafinerią surowej ropy naftowej. Wiele z tych firm należało do bogatych żydów z USA, którzy to przywieźli ze sobą własnych ekspertów i inżynierów (lokalni Turcy często nie potrafili nawet pisać i czytać).

Po Rewolucji Syjonistycznej w 1914 doszło tutaj do głównych przewrotów wymierzonych we władze Wezyrską przez bojówki żydowskie Ezry Goldsteina. Miasto jednak z racji, że miało dużą populacje żydów aszkenazyjskich w głównej mierze popierało rewolucje.

Burmistrzem miasta jest wyznaczony przez samego Ezrę Goldsteina mniejszy Rabin Rommel Junckers.

Demografia Edytuj

W wyniku cenzusu przeprowadzonego w 1911 roku Angora ma ponad 3,591,233 obywateli.

Jest to najmniej zdywersyfikowane miasto w porównaniu do innych miast Rabinatu Ankary. W architekturze widać wpływy żydowskie, w dzielnicach liczne są różnego rodzaju synagogi, jak i kawiarenki, w których to bogaci żydzi dyskutują o finansach, liczą szekle czy też po prostu popijają czarną kawę z Egiptu Wschodniego.

Narodowość Populacja w liczbach Procent
Żydzi Aszkenazyjscy 2,391,000 66,6%
Turcy 900,000 25%
Arabowie 120,000 3,3%
Kurdowie 90,033 2,5%
Ormianie 85,200 2,3%
Inni 5,000 0,3%